25 Nisan 2013

Esrarengiz Ölümler...

Eskiden işyerinde iki bilgisayar vardı. İki yazıcı vardı. Tek modem vardı. Bir an, işyerinin demirbaş dökümünü yapıyor gibi hissettim kendimi.
Şimdi ise, tek bilgisayar var. Bir fotokopi makinesi var. Ve bir tane kablosuz modemimiz var.
Bende tüm bunların üçgeninde oturuyorum.

Geçen senelerden dikkatimi çeken bir mevzu var. Anlattığım herkes bu olayın sebebini bilgisayarlardan yayılan zararlı şeyler yüzünden olduğunu söylüyor. Kendim de tehlike altındaymışım.

Olay şu: içeri giren, özellikle arılar, bir süre içeride kaldıklarında afallıyorlar ve sonrasında ölüyorlar. Tamam hemen ölmüyorlar. Ertesi gün ölmüş buluyorum onları. 
Mesela dün, yine arı girmiş içeri. Artık çıkmaya çalışırken mi yoruldu, yoksa hava mı dokundu da öyle oldu bilemedim. Sarhoş sarhoş oldu. Yavaşladı. Camı açtım da kurtardı kendini.

Şimdi de tepemde vız vız dolaşan koca bir sinek var. Nereden geliyorlar anlamıyorum. İki dakika kapı açık kalmasın dalıyorlar içeri. Çıkmayı da beceremiyorlar. Deli oluyorum.

Sinekler geberip gitsin de, arılar ölmesin ya. Arılar doğal yaşam için, bizim için çok gerekli hayvanlar. Onlar yok olursa, dünya da yok olur. Biliyor musunuz siz bunu? Bilmiyorsanız da öğrendiniz artık.
Arılara sahip çıkın. Aman öldürmeyin. Bu konuda bir Ömür Gedik olamam ama olmaya gönüllü olabilirim.

Ne diyordum ben. E niye ölüyor bu hayvanlar şimdi? 

Şimdi arılar ölmesin diyorsun, niye ölenleri ölmeden dışarı çıkartmadın derseniz, onlar bir köşede kalmış olanlar. Çıkarabildiklerimi çıkarıyorum zaten. Sinekleri de öyle. Ama onlar, çıkmayı tercih edenler ve elimde ölenler olarak ikiye ayrılıyorlar sadece. O kadar. :D

10 yorum:

  1. Sürüden kopan tek arı ölmeye ucuyordur zaten.
    Ya gelir sende bir iz bırakarak ölür yada evini bulmaya calisirken :)
    Sinekler gebersin zaten , maf olsunlar :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ayrıntıyı bilmiyordum. Yani bizim işyerinin ortamıyla ilgisi yok, desenize. :)
      Onlarında bir yararı var mıdır, bilemiyorum. :D

      Sil
  2. alla alla bilmiyodum.
    onlar ölüyosa bize de zararlı diy mi ya.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Zararlıdır bence de. Bir de kablosuz modem daha zararlıdır diye biliyorum ben. :)
      Allah sonumuzu hayır etsin. :)

      Sil
  3. Evet kablosuz modem daha zararlı ama bizi öldürmez merak etmeee (:
    Arılar da ölmesin amaaa yyaaaa ekoloji bozulmamalı :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Belki sürürdürür.
      Bozulmasın evet. Bizde bozuluruz sonra. :)

      Sil
    2. yokkk canımmm daha neler =)

      buarada ekosistem yazacağıma ekoloji yazmışım hiç bozmuyorsunnn =))

      Sil
    3. :) :) bende farketmemişim...

      Sil
  4. Fotokopi makinasının çıkış kısmı sana dönük olmasın. Yani kağıtların indiği o hazne kısmı.En tehlikeli yeri..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E bana dönük ama... hemde baya yakın. Eyvah eyvah.. değiştirebilirsem, değiştireyim o vakit. Teşekkürler.

      Sil