13 Nisan 2012

Paraskevidekatriaphobia

Bu nee?
Bu 13.cuma korkusunun adı.
Aslında bu yazım, bu ayın 13.yazısı olmalıydı ki, tam süper olurdu. Halbuki günlerdir bu yazıyı yazmayı bekliyorum ben. Ama işte, o ayrıntı şimdi gözüme takıldı. Yazık oldu sülümanefendiye...

Nette 13.cuma ile ilgili bir şeyler bakındım.
Hep filmleri çıktı bana. Ne çok çekilmiş öyle.
Sonra, nedir, ne değildir diye arattım, bir şeyler çıktı karşıma.
Mesela, en ilginci olan, başlıkta yazdığım kelime.
Paraskevidekatriaphobia; cuma korkusu, 13 rakamı ve fobi kelimelerinin birleşkesinden oluşuyormuş. Bunu dili dönüp söyleyebilen var mı ki acep? Varsa sesini kaydedip bana ulaştırsın bi zahmet.
13.cuma uğursuzluğunun çeşitli tarihleri mevcutmuş. Ve değişik dinlerde de bu inanış varmış. Mesela okuduğum yazıda, bazı şehirlerde, 13.kat yokmuş, sokaklarda 13 numara olmazmış falan.
Ve insanın kör talihi olabilecek bir ayrıntı. Adınız. Eğer adınız 13 harf ise yandınız. Şeytan sizle birlikmiş. Ya da öyle bir şey işte. Özetle vay halinize. Filmlerde bu ayrıntıyı kullanmayı ihmal etmemişler.
En son sanırım 2009 Kasım ayında denk gelmiş 13 cuma. Okuduğum yazıda bir daha 2015 de denk gelecek diye yazıyordu. Ama gelin görün ki yıl 2012 ve şuan 13.cuma.
Hesaplar tutmamış. Yoksa bu bir işaret mi ? Çıkarın kılıçları, savulun... Kıyamet geliyorr...

13 yorum:

  1. Bi keresinde Avusturya Havayolları'yla uçmuştum da 14. koltuktaydım. Lüzumsuz dergiler koyuyorlar, maksat yolculuk keyiflensin(!) orada uçakların çoğunda 13 numaralı koltuk olmadığı yazıyordu, kafayı bi kaldırdım 14'teyim, benim önümde 12 var yani teknik olarak 13'le geldim ama uçak düşmedi ya da bana bir şey olmadı :)

    YanıtlaSil
  2. Bir rakam nasıl insanı bu hale getirir ki. Resmen takıntı. Hemde ulusal bir takıntı. :)
    Yoksam bilerek mi verdiler ? :D Böylede düşünür insan yani.

    YanıtlaSil
  3. Bugün her cuma gibi yorgun argın tükenmişim 13 etkisini bilmem ama öğretmenler için cuma en yorucu gündür daima.:)

    YanıtlaSil
  4. temani mi degitirdin bana mi oyle geliyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Gri idi, beyaz yaptım. :) Daha çok okunabilsin diye. :p

      Sil
  5. Mimlendin uyuşuk mu desem hayalperest mi desem :)

    YanıtlaSil
  6. 13 rakamı ile ilgili bir yazı da ben yapmıştım.
    Rallilerde de 13 numaralı araba kullanmıyorlar örneğin.

    Cuma ve 13 birleşti sahi ve hiçbir şey olmadı :)
    Dolayısıyla bu sadece Hristiyanların inandığı bir hurafe...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sadece hurafe. Hemde en uyduruklarından. :)

      Sil
  7. Floransa'da kaldığımız otelde 13 numaralı oda yoktu. 12 den sonra 13'e atlamıştı numaralar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana hiç denk gelmedi. Herhal, hiç yurtdışına çıkmamış olmam bunun nedeni. :D

      Sil