19 Nisan 2013

İşe Girişte İstenen Belgeler Nerelerden Alınır?

İş bulmakla iş bitmiyor. Bunu biliyoruz. Zira elinize bir liste tutuşturuyorlar hemen. Git hepsini tamamla getir.
Bu ilk deneyiminizse şayet, panik başlıyor hafiften. Bissürü evraklar. Şimdi bunlar, nereden, nasıl alınır?

Bende bu devrede biraz olsun yardımcı olmak adına, bazı evrakların, nereden alınacağını paylaşmak istiyorum. Şuanki pozisyonum vesilesi ile çoğunu biliyorum.

Gelelim listeye.

1.İkametgah. Şimdilerde adı Yerleşim Belgesidir. Bunu hemen not düşelim. İkisi de aynı evrak. Kafalar karışmasın. Sadece adı değişti. Bu belge, muhtarlıklardan alınır.

2.Nüfus Cüzdan Süreti veya Örneği. Bunlarda aynı evraktır. Bazı yerlerde örneği diye geçer, bazılarında süreti diye. Bu evrakta muhtarlıklardan alınır. Resimli bir evraktır. İsterseniz resimsiz olur ama resimli olması iyi olur.

3.Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da kısaca Nüfus kayıt örneği de yazanlar da var. İşte bu noktada kafa karışıyor. Zira bu sebeple nüfus cüzdan örneği sanılıyor. Bu Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği, nüfus müdürlüklerinden, kimlik ibraz edilerek alınır. Muhtarlıklar bu evrağı veremiyor.
Nüfus cüzdan süreti (örneği) ve Vukuatlı Nüfus kayıt örneğinin farkı ise şudur. Nüfus cüzdan örneği, kimliğin aynısıdır. Aynı bilgiler tam olarak yer alır. Vukuatlı olanı ise, aile kayıt bilgilerini içerir. Detaylıdır.

4.Sabıka kaydına geldi sıra. Bu belgeyi çoğumuz nereden alacağımızı biliyoruz ama bulunduğu yer açısından bazen kafa karışıyor. Sabıka kaydını adliyeden alabilirsiniz. Şimdi adliye binası ile nüfus müdürlüğü bazı yerlerde aynı binada oluyor. Ve sanıyoruz ki nüfus müdürlükleri de sabıka kaydı veriyor. Hayır vermiyorlar.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Zaten illaki istenen ilk dört evrak bunlardır.

Başka evrak sorarsanız, biliyorsam cevaplarım, bildiğim kadar.

29 yorum:

  1. İse girmek de başlı başına bir eziyet. Hele birde sağlık raporu istenmiyor mu zaten kan tutuyor beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. O rapor işini abartanlar da var. Ama kimisi de işine göre istemekde haklı.

      Sil
    2. ben de T.K.İ ye başlıcam rapor ve evrak hazırlıcam derken anam ağladı...

      Sil
  2. Sabıka kaydı, ikamet adresi, nüfus cüzdan sureti garip bir durum. İstemekle de bitmiyor iş. Uyanık olacaksın bunları yaparken.
    Ortanca kızım ehliyet kursuna başladı. Bu söylenen evrakların bir kısmını istediler kurstan. Kızım sabıka kaydı almaya gitti. Ne için istiyorsun demişler. Kızım da ehliyet için demiş. Verdikleri kağıdı incelememiş. Kursa götürdüğünde bakmışlar ki sabıka kaydı ehliyet için değil, iş başvurusu için. Tekrar bir sürü yolu gidip, uzunca bir süre sıra beklemiş.
    Şimdi anlamadığım şey bir insanın sabıkası ya vardır, ya da yoktur. İş için ayrı ehliyet için ayrı ibareler yazılır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabıka kaydında da böyle gıcıklıklar yapıldığını bilmiyordum. Şimdi adı gibi düzenide değişen ikamet belgesinde de yazıyor, nereye veirleceği. orda da doğru yazmıyorsa bazı yerler yenisini istiyor. En çok da Gsm operatörleri yapıyor bunu.
      Gıcıklık diz boyu. :)
      Dediğiniz gibi, sanki ehliyet için olanında farklı birşey yazacak.

      Sil
  3. heey sağol.
    bu çok önemli bilgiyi kendim ve tanıdıklar için not aldım.
    artık sana sorarım gerekince.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Faydam dokunursa ne ala. :) Bildiğim kadarıyla cevaplarım bende.

      Sil
  4. yerleşim yeri belgesi : sisteme bağlanabilen muhtarlardan ya da herhangi bir Nüfus Müdürlüğünden alınabilir.

    Nüfus Cüzdan Sureti : sanırım 2008 de bi başbakanlık genelgesiyle kaldırıldı. isteyen bi kamu kurumuysa şikayet edebilirsiniz. 2008/8 başbakanlık genelgesiydi sanırım

    Nüfus Kayıt Örneği : adı tam olarak budur, sadece vukuatları vardır ve istenen yere göre vukuatlarının gösterilmesi talep edilir

    sabıka kaydı : yakında internetten alınacağı için, kimsenin yorulmasına gerek kalmayacak inşallah.

    kısa bi düzeltme yaptım müsaadenle.

    YanıtlaSil
  5. ağız alışkanlığından her kurum Vukuatlı nüfus kayıt örneği der ama onların demesiyle olmuyor. Çalışanın dosyasına ya da sgk ya gönderilecek bi evrakta özel bilgilerin olması doğru değildik. o yüzden her nüfus kayıt örneğinde vukuatlar gösterilmez ya da gösterilmemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nüfus müdürlüklerini karıştırmadım bilerek. Muhtarlıklar para kazansın diye. :) Haklısın oradan da alınabiliyor. Ama bazen git muhtarlıktan al dedikleri de oluyor.
      Süret dahil, tüm bu evraklar kalktı aslında. Öyle değil mi? Ama hala isteniyor.
      Bankalar bile istiyor hala, yeri geldiğinde. Yani hala düzen yok. Çünkü özel işyerleri, bahsi geçen sistem için para vermek istemiyor. Zorunlu olsa tamamen kalkacak ama zorunlu değil kamu harici.
      Vukuatlı için o ayrıntıyı bilmiyordum. Ama sen, o alttaki ayrıntıları diyorsun galiba. Evet o herzaman olmuyor. dediğin gibi isteğe göre çıkıyor olmalı. Şimdi anladım.
      Sabıka kaydı için evet öyle imiş. Nihayet diyorum. :) :)
      Sağolasın. En doğruyu göstermek lazım.

      Sil
  6. adli sicil kaydı e devlet üzerinden alınabiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet alınabiliyor. Ama yazıyı yazdığım tarihte henüz alınmaya başlanmamıştı.
      Teşekkürler.

      Sil
  7. Muhtara gittigimde nufus cuzdanı suretini artık biz vermiyoruz dedi. O zaman kimden alacagız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Allah.. vermesi lazım. Hatta sistem değişti. Muhtarlıklar kaydı olmayanabile verebiliyor, nufüs cüzdan süretini. Acaba, kayıt örneği mi anladı. Bilemedim. Vermesi lazım. veriyorlar çünkü. Değişmedi aynı.
      Bağlı olduğunuz nufüs müdürlüğüne bir sorun siz yine de.

      Sil
  8. ben hep işe gireceğim zaman hazırlıyorum ki onu :)

    YanıtlaSil
  9. Sabika kaydi edevlet digerleri ise nufus mudurluklerinden hizlica ucretsiz alinabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nüfus cüzdan süretini müdürlükler veremiyor. :)
      en azından bizim buradakiler vermiyorlar.

      Sil
  10. Artik saglik raporu haric hepsini edevletten indirebilirsin kuzu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkametgah verilmeye başlandı mı... İlk sizden duyuyorum.

      Sil
    2. tabisi :) e devletten hepsini tedarik edebilirsin artık. hatta bütün bilgilrini e devletten tedarik edebilirsin. sağlık rapor hariç ki onu da artık işletmeler istiyorsa kendileri ya doktora gönderecek ya da kendi doktorlarına göndericek. yani işçiye çok fazla efor sarfettirilmiyor.

      en pahaısı zaten sağlık raporu ki o da zaten 50 ntlden aşağıy alınmıyor. akciğer raporu felan. Ben hiç bir yere sağlık raporu vermiyorum açıkçası. Sorana da once sağlık raporunun parasını istiyorum.

      Sil
  11. şu aile tablosu nereden alınıyo ki

    YanıtlaSil
  12. şu aile tablosu nereden alınıyo ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım vukuatlı nufüs kayıt örneğini kast ediyorsunuz. Nufüs müdürlüklerinden alınıyor.

      Sil
  13. noter onaylı nüfus cüzdanı sureti, nüfus cüzdanı fotokopisinin noterce onaylanmış hali mi yoksa fotoğrafla hazırlanan belge mi? ikisi de olur dediler ben fotokopi şeklinde olanı aldım ama doğru mu bir bilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o şekilde onaylanıyor. Kabul olur denildiği gibi. Ama bir sorsaydınız muhtar onaylı olmuyormuymuş diye. Zira muhtarlar her iki şekliyle onaylıyorlar ama sadece normal belge ücreti alıyorlar. Noterler gibi yüz liralar değil. Ve bence ikisi de aynı geçerliliğe sahip. Bunu bir dahaki sefere unutmayın.

      Sil
  14. Bro bana iş için evrak listesi verdiler. Nüfus kayıt örneği ve vukuatlı nüfus kayıt örneği istiyorlar. E-devletten alabiliyorum ama kişisel mi alacağım aile olarak mı seçeceğim onu anlamadım. Bir bilgin var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vukuatlı olanı aile olarak olur. Siz ikisini de alacaksınız

      Sil